pondělí 16. září 2013

Ivan Lendl: Alfons Mucha

   Ano stihla jsem navštívit výstavu Alfonse Muchy, zatím jen tuhle z těch 3 naplánovaných. Čekali jsme tam ještě před otevírací dobou v 10 hodin, my a cizinci. Já osobně jsem se nemohla dočkat, až konečně půjdu dovnitř a vše uvidím.
Poutač nad vstupem do Obecního domu.
   Výstava se konala v Obecním domě na Náměstí republiky. Vstupné bylo docela drahé, ale dá se to překousnout (dospělí 180, děti a studenti 90). Do Prahy se jede utrácet, takže jedna dražší  výstava se překousne... A hlavně za ty prahy to stálo! :)
   K vidění bylo 116 děl, která vlastní Ivan Lendl, takže to byl opravdu zážitek. Fotky samozřejmě nemám, protože je zakázáno fotit a stále tam pochodovali sekuriťáci. Lidí tam bylo docela dost, hned na začátku dne, jsem jich tam tolik nečekala. Jsou tam 2 místnosti, mezi nimi taková jakoby chodba, kde jsme si mohli přečíst jak o životě Alfonse Muchy, tak i o Ivanu Lendlovi. A potom nás čekal už jen jedinečný zážitek, podívat se na všechna díla, která takhle ještě nikdy vystavena nebyla. V budoucnosti budou možná vystavena jinde (v Německu a Francii myslím), takže kdo tuto výstavu nestihl navštívit, tak bude mít možná ještě možnost v zahraničí. 
   Nejvíce se mi líbili obrazy s tématikou ročních období (většinou byl nejlepší podzim) nebo květin (růže a lilie byly nádherný). Ale jak už jsem psala, mým nejoblíbenějším obrazem je TANEC. Samozřejmě na výstavě nemohl chybět a já jsem před ním strávila většinu času. Prostě jsem se nemohla vynadívat. :)
Nejlepší z nejlepších... :)
   Byla možnost si poté koupit natisknutou kopii obrazu, šátek, hrníček apod., poněvadž jsem zas nemohla úplně moc utrácet, koupili jsme si jen záložku s Tancem. A později ještě na nádraží nelinkovaný blok, do kterého se mi určitě nebude vůbec chtít psát, tedy až ho dostanu jako dárek k narozeninám. 
Moje úlovky!
Tady je odkaz na reportáž z novinek.cz. 

   A teď otázka na Vás, byl jste tam tedy někdo nebo ne??? 
Jane

   
    

1 komentář:

Děkuji za každý váš komentář... :)