pátek 25. července 2014

Jestli zůstanu

     Tak opět jsem něco dočetla a už minulý pátek, tentokrát to byla kniha Jestli zůstanu, kterou jsem si půjčila od kamarádky. Rozhodně na to chceme jít do kina, tak snad se nám to povede... :)

Obálka

Kniha: Jestli zůstanu
Autor: Gayle Formanová
Počet stran: 184

Můj názor na knihu:
     Kniha je o dívce Mie, která hraje na cello, má přítele Adama a kamarádku Kim. Se svojí rodinou (mamka, taťka a bráška Ted) vyrazili na výlet za příbuznými, když padal sníh. Bohužel to nedopadlo moc dobře, srazilo se s nimi jiné auto. 
     Ona se probouzí po bouračce, ale jako duch, stojí vedle auta a vidí co se odehrává po té autonehodě. Bohužel vidí své mrtvé rodiče a sede jak leží pohmožděná v autě. Lékaři jí poté převáží a ona se snaží být stále se svým tělem. Přivezou ji do nemocnice, kde se o ni starají jak jen nejlépe mohou. Dochází jí, že bráška Ted je asi také mrtví, protože o něm nikdo nemluví, ani její prarodiče a rodina, která se tam u ní střídá. Je ve vážném stavu, byla na 2 operacích. Její přítel Adam a kamarádka Kim se k ní chtěli také dostat, ale sestry je k ní nechtěli pustit, tak potom vymysleli plán a přijeli jim pomoci i další kamarádi. Nakonec se k ní Adam dostal, ale dostali se do potíží. Kamarádka jejích rodičů Willow jim poté pomohla a mohli pak být u Mii i déle. Všichni se s ní snaží mluvit co nejnormálněji. Adam u ní chvíli byl a pak utekl, po pár hodinách se vrátil a donesl jí hudbu a dal jí sluchátka. 
    Celou tu dobu tomu Miin duch přihlížel a hlavně se rozhodovala jestli má zůstat a žít nebo odejít za rodiči a Tedem do nebe. Byla rozhodnutá odejít, ale když jí Adam přinesl její oblíbenou hudbu a něco jí pověděl, rozhodla se zůstat a stiskla Adamovi ruku. 


''Myslím jen na to, jak zbabraný by byl tvůj život, kdyby teď skončil. Totiž, chci říct, že tak jako tak je zbabraný navždy. A nejsem tak hloupý, abych si myslel, že to dokážu napravit, že to vůbec někdo dokáže. Ale nemůžu se smířit s tím, že nebudeš stárnout, mít děti, studovat na Juilliardu, hrát na cello před spoustou posluchačů, až je z toho bude mrazit stejně jako mě, pokaždé, když tě vidím brát do ruky smyčec, pokaždé, když vidím, jak se na mě usmíváš. Jestli zůstaneš, udělám všechno, co budeš chtít. Vystoupím ze skupiny, půjdu s tebou do New Yorku. Ale jestli řekneš, abych odešel, udělám i to.'' ... (Úryvek z jedné z posledních stránek, co řekl Adam Mie, který se mi líbil...)

     Během celého příběhu se děj vracel do minulosti, Mia vzpomínala na to jaké měla dětství, jak se o ni starali rodiče a jak moc měla ráda brášku Teddyho, jak začínala hrát na cello, jak byla na hudebním táboře, jak se seznámila s Adamem a jak s ním byla šťastná, jak měla ráda svoji kamarádku Kim apod. Celý děj ještě doma s rodinou, havárie a to v nemocnici se odehrálo jen během 24 hodin. 


Plakátový gif

     Kniha se mi líbila, dokonce jsem se párkrát skoro rozbrečela, příběh byl hodně smutný. Ale byli tam i moc hezké okamžiky, například oslava Halloweenu, kdy se převlékla za rockerku, to jak prožívala zamilovanost do Adama apod. Občas mi trochu vadilo to vracení se do minulosti, bylo to celkem detailní, ale víc by mi to vadilo, kdyby byla kniha mnohem tlustší, takhle se to dá v pohodě přežít. Celkem jsem se bála konce, docela dlouhou dobu jsem byla přesvědčená, že Mia vzdá boj o život a odejde, ale nakonec se tak naštěstí nestalo. Ale posledních cca 40 stran jsem musela přečíst jedním dechem a nic mi v tom nezabránilo! To kino prostě musí vyjít, protože podle trailerů to bude opravdu stát za to. Prý by mělo být i pokračování knihy... 


Četl jste to také někdo?
Jane

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý váš komentář... :)