pátek 29. srpna 2014

Jen jeden den

     Konečně jsem se před časem pustila do čtení další knihy od Gayle Formanové a to do knihy Jen jeden den. Koupila jsem si ji na databaziknih.cz, a přišla mi poštou, unboxing tady. Čekala jsem na to, až na tuto knihu bude čas a také nálada, konečně jsem ji přečetla. :)
Obálka knihy


Kniha: Jen jeden den
Autor: Gayle Formanová
Počet stran: 352

Můj názor na knihu:
     Allyson a Willem jsou hlavní postavy této knihy. Allyson je Američanka, která za maturitu dostala od rodičů poznávací zájezd do Evropy, kam jela se svojí nejlepší kamarádkou Melánií. Skoro celá cesta jim nepřišla až tak moc dobrodružná jak si představovali. Pak v rodišti Shakespeara se rozhodnou trochu riskovat a jdou spolu na představení Večera tříkralového. Kde se seznámí s Willem, který v něm hrál a Allyson se zalíbil a on jí hodil minci. Takže když pak další den jeli vlakem do Londýna a náhodou tam na něj narazila, ihned se spolu začali bavit a přeskakovali mezi nimi jiskry. A Willem začne Allyson říkat Lulu, ve skutečnosti nezná její pravé jméno.
     Potom po příjezdu, je Allyson zklamaná z celého zájezdu, měli se podívat do Paříže, ale kvůli stávce se tam vůbec nedostali. Proto jí Willem nabídne, že pojede s ní do Paříže, že má ještě nějaké peníze a ten jeden den si tam užijí. 
     Najdou si vlak a jedou do Paříže, tam si uloží věci do jednoho klubu, kde Willem zná jednu dívku. Pak se toulají Paříží a užívají si společnost toho druhého, plují po kanále. Baví se o různých věcích, které je napadnou, o zamilovanosti a o slově milovat! Pak se nachomítnou k incidentu mezi 2 dívkama a 3 muži, kteří je obtěžují. Willem se jim jde sám postavit, aby dívky zachránil, muži se na něj chtějí vrhnout, ale v tom tam přijde Allyson a hodí po jednom z nich knihu. Poté před nimi oba utíkají, jeden z mužů po nich hodí láhev a řízne Allyson na krku. 
     Přestí v opuštěném domě, kde bydlí a tvoří umělci, stane se mezi nimi to, co chtěli celý den, konečně se dali dohromady. Byl to pro oba výjimečný okamžik. A pak se ráno Allyson probudí, Willema nemůže nikde najít, chvíli na něj čeká a pak zpanikaří a odejde. Nemá peníze a neví jak se odtamtud dostat, tak zavolá průvodkyni ze zájezdu a ta to zařídí, aby odjela zpět do Londýna za Melánií. 
     Přemýšlí o různých scénářích, které se mu stali, nebo proč to všechno udělal, hodně ji to trápí a je z toho zničená. Skoro celý rok se na něj snaží zapomenout, ale nejde jí to. Nastoupila na vysokou školu, která ji nebaví a trápí se tam, když si pak začne měnit předměty, občas na něj nemůže přestat myslet. Začne po něm pátrat z Ameriky, ale bez výsledku, nikde o něm nic nenašla a nikdo o něm nic neví.
     A tak se rozhodne, že se musí do Paříže vrátit a zkusit to tam sama. Najde se brigádu na léto, aby si sama vydělala na letenku a na kapesné na cestování. Také začala navštěvovat kurz francoužštiny, aby se tam uměla domluvit. Navštíví klub, kde si minule nechali věci a dozvídá se nějaké věci o Willemovi. Že byl zraněný a také jeho celé jméno. Paříž si užívá, seznámí se s novými lidmi, kteří se jí snaží pomoci najít ho. Ale jediné co zjistí je, že najdou doktora, který ho ošetřoval. Pak se vypraví do Ultrechtu, tam pátrá po adrese, kterou nechal u doktora. Tam najde jen pár holek, které se jí ale snaží také pomoci. Pak jde na univerzitu, kam dříve Willem chodil, za jeho expřítelkyní, která ji vyhodí. Rozhodne se tedy, nechat pátrání a jet do Amsterodamu a odtamtud do Chorvatska. 
     Když se ubytuje v Amsterodamu, napíše jí kamarádka z Paříže, že je tam také, podniknou spolu výlety. Pak jeden muž pozve, ať s ním jdou na představení Jak se vám líbí od Shakespeara, kde čirou náhodou hraje hlavní roli Willem. Po představení za ním Allyson jde, ale dříve se k němu dostane jeho současná dívka a ona odejde. Druhý den za ním nakonec jde na adresu, kterou dostali včerejší den, že je tam party. A konečně ho najde a řekne mu jak se jmenuje! 

     Kniha se mi hrozně moc líbila, byla přesně taková kterou jsem potřebovala, byla letní a romantická. Prostě přesně pro mě. :) A k tomu ta Paříž, moje vysněné město, které prostě musím už konečně navštívit... :) Allyson a Willem a jejich vztah na jeden den, člověk si řekne, že ji asi jen využil, ale ne. Mezi nimi to bylo opravdové, nebo já jsem tomu věřila na 100 %, to jak si povídali a to jak jsem to cítila. On a jeho moudra o zamilovanosti a o pojmu milovat. To je to čemu jsem věřila opravdu. Co se stalo, že ho tam Allyson nenašla a proč byl zraněný, že musel jít do nemocnice? Na tyto odpovědi si budu muset bohužel počkat až v knize Jen jeden rok do listopadu letošního roku nebo do dubna příštího, našla jsem různé informace. I když ve slovenštině už vyšla a nevím jestli si ji dřív neobjednám odtud, než abych musela tak dlouhooo čekat... :D A tentokrát si knihu objednám nebo koupím za plnou cenu, protože to musím mít co nejdříve. :) Jo a v angličtině vyšel už i něco jako další 3. díl Just one night. Ale našla jsem, že to má jen 40 stran, tak nevim a je jen jako ekniha... Tak doufám, že později bude někdy i tady. 
     Jen mi malinko vadila ta nespisovná čeština, ale jak říkám, jen malinká vada na kráse. 

Četli jste? Taky se nemůžete dočkat??? 
Jane

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý váš komentář... :)