pátek 14. listopadu 2014

Iba jeden rok

     Tak jsem dočetla pokračování Iba jeden rok, dřívější díl byl Jen jeden rok (recenze) jsem četla v létě. Knihu jsem četla ve slovenštině (viz článek). NEČTĚTE POKUD OPRAVDU NECHCETE BÝT ZKLAMÁNI Z KONCE ! ! ! Ale jinak je to fakt dokonalá knížka. :) Protože jsem nemohla přestat číst a nemohla jsem ani čekat. A dala jsem vám to sem hned ten den, co jsem to přečetla ve 2 ráno!!!


Obálka knihy

Kniha: Iba jeden rok
Autor: Gayle Formanová
Počet stran:352 

Můj názor na knihu:
      Allyson (neboli Lulu) a Willem jsou hlavní postavy této knihy. Tato kniha je vyprávěná z pohledu Willema, na rozdíl od Jen jeden den, kterou vyprávěla Allyson. 
     Na začátku knihy se Willem vzbudí v nemocnici, vůbec nic si nepamatuje, neví kde je a ani jak se jmenuje. Postupně si vzpomíná, že někde někoho nechat, že se musí vrátit, protože je to důležité atd. Bohužel Lulu už tam kde ji nechal nestihl, odešla. Trápí ho to, jde do klubu kde nechali Luliny věci, jestli tam náhodou není a nebo jestli se vrátí pro svoje věci. Našel to tam vše, jak to tam nechali. Dal tam několik pohledů se svojí adresou, kdyby se pro kufr náhodou vrátila. 
     Na chvíli se vrátí do Holandska, bydlí s kamarády, vrátil se zpět ke svojí bývalé přítelkyni, ale cítí, že to není ono. Nemůže na Lulu zapomenou myslet, musí přece existovat nějaký způsob jak ji najít. Věděl, že každý rok jezdí s rodinou do Mexika, věděl i přibližné místo. Tak se tam s kamarádem vydali, aby se ji aspoň pokusili najít. :) I když prošli skoro všechny hotelové komplexy a turistické památky, nenašli ji. Ale Willem poznal novou kamarádku Kate, se kterou si skvěle rozuměl a řekl jí i o Lulu. Pak chvíli bloudil dál po Mexiku, až se mu zdálo, že je ztracený. A zavolal své matce Yael, která už několik let pracuje v Indii a ta mu řekla, že mu zařídí letenku, aby za ní mohl přijet. 
     S Yael si nikdy moc nerozuměl, ale souhlasil. Na letiště pro něj neposlala, pomalu ani nevěděl kam má jet. Nakonec se do hotelu dostal bez problémů a ještě se seznámil s Pratíkem. Matka mu poté domluvila výlet do jiného města, aby také viděl něco více z Indie. Pak mu Pratík dohodl, aby hrál v Bollywoodském filmu, protože Willem nemá s hraním problémy šlo mu to a seznámil se s mnoha dalšími lidmi. Ke konci natáčení mu nabídli aby hrál důležitější roli a nabídli mu i hotelový pokoj. Souhlasil s tím, protože se mu nechtělo jet zpět za matkou. 
     Když se poté vrátil domů, všude možně se potuloval, až našel malé knihkupectví, kde si koupil knihu Večer tříkrálový. Hrozně rád by našel Lulu. Pomáhal svému strýci s opravou jeho starého bytu, protože čeká dítě s jednou brazilčankou. Mezi tím šel na konkurz a dostal roli náhradníka hlavní role ve hře od Shakespeara. Byl z toho nadšený. 
     Čirou náhodou se pak od jedné známé dozvěděl, že mu přišel dopis k vedoucí herecké skupiny se kterou loni v létě hrál a že to bylo soukromé. Ihned ho napadlo, že ten dopis je od Lulu a snažil se to zjistit a dostat ten dopis k sobě. Moc se mu to nepodařilo. Ke konci si Willem našel cestu i ke svojí matce. 
     Díky nehodě si zahrál hlavní roli v té hře, protože ten herec měl nehodu. Bál se toho, ale nakonec mu Kate (ta z Mexika) poradila, ať hraje jak umí a nepřetvařuje se. Byla to velká událost a všem se to moc líbilo. Následovala oslava úspěchu a druhý den se rozhodl, že by rád hrál u Kate v divadle v New Yorku a ona s tím souhlasila. Když se vrátil domů, po chvíli někdo zvonil a za dveřmi stála Lulu. A konečně se mu představila, byl z toho v šoku, ale zároveň moc šťastný. :) Tak jí musel hned políbil. A KONEC ! ! !

     Když jsem to četla, nemohla jsem se od toho odtrhnout. A pak jsem se blížila ke konci a tušila jsem jak to dopadne a hrozně jsem se toho bála. A zároveň jsem se na ten konec byla hrozně zvědavá. A pak na konci jsem neměla vůbec slov a koukala jsem na poslední věty opravdu několik minut... A chtěla jsem hrozně moc, aby tam bylo další pokračování, které tam bohužel nebylo a není!!! Chci Just one night, tak snad se mi to povede a bude v dubnovém vydání od YOLI. :) PROSÍMMM . . . 
     Slovenština pro mě sice nebyla vůbec problém, ale těším se na české vydání, i když si musím celkem dlouho počkat (do dubna)... 
Jane

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý váš komentář... :)