čtvrtek 18. února 2016

Moře klidu

     A opět je tu další recenze z toho co jsem zatím přečetla. Tuto knihu jsem četla jako e-knihu, po opravdu dlouhé době jsem také něco četla z mobilu a opět jsem si to oblíbila. 

Obálka knihy

Kniha: Moře klidu
Autorka: Katja Millay
Počet stran (jako e-kniha): 388

Můj názor na knihu:
     Kniha je o Nastye, která začala chodit do nové školy a bydlí u své tety v jiném městě než dříve. Je jiná než všichni ostatní, protože vůbec nemluví. Né že by byla němá, ona jen nechce mluvit, kvůli něčemu co se jí kdysi stalo. Také se obléká jen do černé a trochu lacinně vypadá. 
     Josh je celkem normální kluk, jen se s ním nikdo moc nebaví a ostatní se mu spíše vyhýbají. Proč? Všichni jeho blízcí mu bohužel umřeli a on žije sám v celém domě a vydělává si trochu truhlařinou, kterou vyrbí po nocích. 
     Postupem času začne Nastya navštěvovat Joshe v jeho domě a jen mlčí a pracují. Pak se ale něco změní a ona začne jen s ním a jen v té garáži mluvit. S nikým jiným už přes 2 roky nepromluvila. Proč nemluví a co se jí stalo, že jí to tak moc ovlivnilo? To nechce nikomu říct. Časem Nastya a Josh si více užívají společnost toho druhého, je to pro ně jako terapie z toho čím si oba prošli. Je to naděje, že oni můžou být aspoň trochu normální. Až se do sebe zamilují, i když to nechtějí nikomu a hlavně ne sobě, dát najevo. 
     Nastya jede jednou na výstavu svého dalšího kamaráda, kde vystavuje také obrazy, kde mu ona pózovala. Nastya na té výstavě potká jeho, toho kvůli kterému se musela všeho starého vzdát, kvůli kterému mlčí, protože ví co jí ON udělal. Pamatuje si všechno, jen to do této doby nikomu neřekla. Snaží se s tím nějak vyrovnat, že ho potkala. On se mezi tím přihlásí na policii, že to on jí to způsobil. Nastyu nikdo poté nemůže najít, všichni ji hledají, nakonec sama přijde zpět domů k rodičům a všem jim to řekne. 

     Kniha byla hodně silná, četla jsem ji ve zkouškovém, kdy mám nervy na dranc, takže na mě působila opravdu velmi silně. Doporučuji přečíst všem, ale jen v lepším období. 
Kdo četl, líbila se vám?
Jane 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý váš komentář... :)