úterý 28. června 2016

Než jsem tě poznala

     Opět jsem tu s další přečtenou knihou, měla jsem ji v plánu hodněěě dlouho. Nakonec jsem se k ní dostala hlavně z toho důvodu, že je už i natočený film a já to chtěla přečíst dříve než na něj půjdu do kina (koncem tohoto týdne). A hned v průběhu čtení a následně po dočtení se hned zařadila se mezi moje TOP knihy. Proč, co se stalo, nebo čím mě baví se hned za chvilu dozvíte. :) (PS: Dál čtu Hunger games všechny díly, recenze asi bude na celou sérii v jednom článku.)

Obálka knihy

Kniha: Než jsem tě poznala
Autorka: Jojo Moyesová
Počet stra: 407

Můj názor na knihu: 
     Luisa Clarková a Will Traynor jsou 2 zcela odlišní lidé, kteří by se za normální situace asi nikdy nepotkali, i když se narodili ve stejném malém městečku. 
     Luisa pracovala dříve v kavárně, práce ji moc bavila, ale bohužel se kavárna musela zavřít. Když hledala nějakou jinou práci, nebylo pro ni zrovna mnoho možností, které by mohla dělat. Po několika neuspěšných týdnech ji byla nabídnuta práce pečovatelky u Willa Traynora na 6 měsíců. 
     Will je kvadruplegik, aneb je ochrnutý na všechny končetiny, jen velmi málo může pohybovat jednou rukou. Proto je upoutaný většinu dne na vozík, se kterým dokáže jezdit, může mluvit a otáčet hlavou. Před 2 lety měl ošklivou nehodu, kdy do něj narazila motorka a on zůstal ochrnutý. Jeho zdravotní stav je neměnný a vyhlídky na budoucí zlepšení žádné nejsou. A kvůli tomu je to s ním hlavně po psychické stránce velmi špatné, nemá chuť do života a na všechny okolo je ošklivý a hrubý.
     Ze začátku je jejich spolupráce velmi těžká a nemohou si na sebe zvyknout, Will je na Luisu ošklivý a nechce s ní vůbec komunikovat. Postupem času si k sobě najdou cestu, začnou se spolu více bavit, například o filmech, hudbě apod. Jednou si spolu i vyrazí na koncert. Později dostala Luisa od Willovi matky více informací, proč ji zaměstnali jen na 6 měsíců. Je to kvůli tomu, že se Will již pokusil o sebevraždu a chce ukončit svůj život i nadále. Slíbil jim ještě 6 měsíců, proto se ho Willova matka snaží udržet naživu a prosí Luisu, aby i ona se o to pokusila a vymyslela nějaké věci, které by Willa přesvědčili i nadále zůstat živý. 
     Luisa se snaží vymýšlet různé výlety a aktivity, které by se Willovi líbili a přesvědčili ho. Bylo vidět, že je Will mnohem spokojenější a uvolněnější než dříve. Luisa vymyslela úžasný výlet do USA, kde by sjížděli řeku, skákali bungee jumping apod. Bohužel chvíli přes samotným výletem dostal Will zápal plic a musel být hospitalizován v nemocnici a výhledově nebylo možné podnikat takový výlet. Nakonec Luisa vymyslí méně náročný výlet na Mauricius a všichni si to tam moc užijí, Luisa objevuje nové zážitky, chutě apod. A také se Willovi svěří, že ho miluje, jemu to bohužel k životu nestačí. Při příjezdu domů se z toho Luisa zhroutí a nechce s nikým a o ničem mluvit. 
      Luise poté den před samotným koncem Willova života volá jeho matka a prosí ji, aby za nimi přiletěla do Švýcarska, protože si to Will přeje. Luisa neváhá a letím za ním, došlo jí, že chce být u Willa, i když jí to zlomí srdce. Při příjezdu tam jí není uplně nejlépe, ale je ráda, že uvidí Willa. V poslední kapitole se Luisa nachází v Paříže, podle Willových instrukcí v jedné kavárně a čte si tam od něj dopis...
 
Citát z knihy
     Kniha se mi strašně líbila, už když jsem jí četla, je moc dobře napsaná. Super námět a příběh, se kterým se jen tak někde nesetkáte. Kvadruplegik je hodně vážné onemocnění a moc se mi líbili ty rady a názory ostatní z diskuze apod. Kniha mě opravdu naprosto nadchnula a nakonci totálně rozcupovala na kousky. Celý večer jsem ji otevírala a zavírala, protože jsem ji ještě nechtěla dočíst. Posledních asi 30 stran jsem probrečela a nevěděla jsem co dělat dál... Podobně mě takto rozhodily Hvězdy nám nepřály, ale tentokrát to bylo ještě o něco horší. Pokud se mi to povede, zkusím napsat poté i recenzi na film. :)

Četli jste někdo tuto knihu? Brečeli jste také někdo? :D 
Jane 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý váš komentář... :)